dijous, de setembre 21, 2006

Per què els egipcis no fan servir mai les voreres?

Una de les característiques de l’egipci en general és que no fa servir mai les voreres. Quan em vaig adonar d’aquest fet, vaig decidir estudiar el tema a fons per entendre el perquè, vaig buscar possibles explicacions racionals i aquí teniu els resultats:













Primer vaig pensar que era a causa de l’alçada de les voreres, que les fa força incòmodes (segurament tenen aquesta alçada per evitar que els cotxes hi pugin, però aquest és un altre tema).
Després vaig valorar la possibilitat de que les voreres no agradin perquè estan plenes d’arbres amb les branques molt baixes i cal mesurar un metre vint o caminar ajupit.










Un altra explicació, i potser la més plausible, són els obstacles, alguns més simples













I altres no tant...













La meva conclusió és que cal entendre que l’ús de les voreres al Caire és diferent que el d’altres ciutats, aquí són improvisats centres comercials que cal respectar i per això cal caminar per l’asfalt, esquivant el frenètic trànsit de la ciutat.