dissabte, de març 03, 2007

Escapades a Alexandria

Un dels llocs d'escapada de cap de setmana pels habitants al Caire és Alexandria. Els que es poden permetre pagar el tren o els autobusos hi van tot el cap de setmana o només un dia. Els Alexandrins odien els cairencs perquè són una mena de pixapins a l’egípcia. Jo vaig a Alexandria per dues raons: el mar i el peix. Agafo un tren al matí itorno al vespre. El viatge dura entre dues hores i mitja i tres depenent del transport. Llavors passejo una miqueta vora el mar fins que agafo prou gana. Aleshores vaig cap al que jo considero el millor restaurant d'Alexandria, on tenen un peix fresc i boníssim a preus irrisoris. De fet no vaig a Alexandria tan sovint com voldria per evitar un atac de gota ja que cada cop que hi vaig em menjo un quilo de gambes. Ben dinat ve la part educativa del viatge, vista ja la biblioteca i paratges turístics bàsics en viatges anteriors tenim la llibertat de veure la vertadera vida als carrers d’Alexandria:

Els curiosos contrastos en el paisatge urbanístic:

El repòs setmanal:

Els taxis (pintats amb els mateixos colors que els barcelonins):











La fira de llibres:

Els egipcis que van de compres:

La pregària:

els vaixells enfonsats










restes de barquetes...















fa temps que no hi ha cap tempesta prou forta com per provocar accidents portuaris aixi que dedueixo que ja hi porten temps i formen part del paisatge turístic

De fet el passeig està molt desaprofitat i bastant brut però hi conviuen tota mena de fauna de diferents classes socials, els propietaris de les motos d’aigua,

les famílies i parelles que hi passen la tarda,












els venedors de gelats,






i la població felina, que com a la resta d’Egipte (exceptuant la Kochka que viu com una reïna) fan vida de gat...