dissabte, de març 03, 2007

Tocats pel Hamasin...

Si a l'Empordà estan tocats per la tramuntana aquí estan tocats pel Hamsin. Durant aquesta época el temps és molt canviant. El Hamsin, com ja us explicava l'any passat... -ostres, de fet quan m'adono que això ja ho vaig viure l'any passat és quan em pregunto si no porto ja massa temps al Caire...-
Bé, com us explicava llavors del Hamasin:
"...poc a poc t’hi acostumes, tot i que evidentment no és apte per al•lèrgics ni asmàtics. Però quan ja creus que ho tens superat arriba el hamasin, per als no iniciats us explicaré que els hamasins són una mena de tempestes de sorra que es poden produir durant un període de 50 dies a l’any (hamasin de fet vol dir 50). Llavors el temps d’exposició es redueix considerable fins al punt de que ja tens pols a la llengua abans de passar el llindar de la porta de casa. Totes les aventures diàries tenen un nou al•licient els dies de hamasin, a part del propi vent que impedeix caminar en línia recta, l’altre sorprenent habilitat que cal desenvolupar és travessar el carrer. Com pots esquivar cotxes que no et veuen quan ni tan sols pots obrir els ulls? És un gran interrogant que encara estic estudiant i que espero poder-vos explicar aviat.
Però les tempestes de sorra només apareix en poques ocasions durant l'època del Hamsin, la resta del temps només hi ha la capa de pols habitual...."
Doncs bé, ara que visc a Zamalek, m'agradaria poder-vos donar una altra perspectiva del tema, però no puc. Perquè la pol.lució i la sorra són exactament iguals, l'única diferència és que vius en una illa on només hi ha sis ponts per sortir-ne en cas de desastre natural, revolució o qualsevol d'aquestes coses que s'esperen per aquí. De fet tinc dues bosses apunt en cas de desastre: una bossa amb l'etiqueta: en cas de desastre natural (plena de menjar i medicaments) i una altra "en cas de revolució" amb un higab (vel), passaport i diners per subornar a la frontera. No, no us penseu que he embogit ni que sigui paranoica, no. Senzillament jo també visc sota els efectes del Hamsin....